sobota, 1 czerwca 2013

Kurs na komplet w pudełku

Dzisiaj chciałam pokazać jak zrobić pudełeczko na kartkę.
Często pytacie o wymiary i inne drobiazgi więc dzisiaj od podstaw rzecz z pozoru banalna :)
Na poszczególnych zdjęciach pokażę kolejne kroki.
Jak zaczynałam przygodę ze scrapbookingiem w sprzedaży w jednym z trzech wówczas sklepów były tylko gilotyny w calach stąd podam trochę dziwne wymiary wynikające z przełożenia cali na centymetry.
Do zrobienia pudełka używam papieru 300 gr natomiast na karnet wystarczy papier 240-260 gr.
Przygotujcie dwa kwadraty o wymiarach 21,2/21,2 cm oraz 21,6/21,6 cm do tego podłużny pasek papieru na karnet o wymiarach 14,7/29,4 cm.




Biguję na 1 cal (tu podam w calach poniewać nie wiem czy ktoś ma inną maszynkę niż calową). Dla tych, którzy bigują bez użycia maszynki cal= 2,54 cm :)



Nastęnie przycinam rogi jak na zdjęciach...



Zaginam przy użyciu kostki introligatorskiej i sklejam pomagając sobie spinaczami do bielizny.



Pamiętajcie żeby nie naciskać mocno kostką zarówno podczas bigowania na tablicy jak i zaginania gdyż papier może popękać i ie wygląda to ładnie :)

A teraz juz gotowy komplecik z najnowszej kolekcji Galerii Papieru Kapuśniaczek - Pastele



Buziaki z zalanego deszczem Podkarpacia :)

15 komentarzy:

  1. Aaaa, dzięki za patent ze spinaczami :****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najlepiej trzymają te z epoki komunizmu :) te dzisiejsze to słabizna :)

      Usuń
  2. большое спасибо!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Serdeczne dzięki za kursik. Tego było mi trzeba.
    Komplecik na chrzest śliczny.
    Pozdrawiam z tego samego zimnego i mokrego Podkarpacia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Thanks for sharing this great tutorial,
    I really love it, and beautiful flowers ☼

    Have a nice weekend ☺
    Hugs Erica
    heidebloempjuh.blogspot.nl

    OdpowiedzUsuń
  5. Klamerki wymiatają :) Ja używam takich metalowych spinaczy-uchwytów do papieru (o takich: http://www.paper4you.pl/_var/gfx/99bd6f7c8a20ff5755d06dddbec9d9ef.jpg), a biguję wypisanym długopisem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. och...takie to proste i łatwe w Twoim wykonaniu ...idę trenować...kursik super...:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Idealnie :) Ja do przytrzymania brzegów używam spinaczy biurowych, tzn klipsów. Świetnie się też sprawdzają. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Так просто в вашем исполнении и так аккуратно! Спасибо за наглядный МК!! Коробочка очень красивая!

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny kursik :) Ja robię brzegi pudełka podwójnie, ale u nas jest dostepny tylko papier o gramaturze 246, więc te podwójne brzegi dodatkowo usztywniają konstrukcję pudełka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Komplet śliczny, bardzo delikatny i dziewczęcy. Ja do pudełek też używam spinaczy do bielizny :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja kiedyś używałam kleju, teraz szybciej i łatwiej mi wychodzi wycinanie kawałków taśmy dwustronnej, i nie trzeba czekać, aż klej wyschnie

    OdpowiedzUsuń